Живий куточок
У садочку дітей ознайомлюємо з природою, та змінами, що відбуваються в ній. На основі набутих знань формуються такі якості, як реалістичне сприйняття явищ природи, допитливість, вміння спостерігати, логічно мислити, естетично ставитися до всього живого. Любов до природи навики бережливого ставлення до неї, сприяють не лише релаксації, але й породжують інтерес до природи. Тому так необхідно мати у дитячому садку живий куточок, де міститимуться кімнатні рослини та якісь тварини. Живий куточок надає можливість зосередити увагу дітей на невеликій кількості мешканців, найбільш типових їх ознаках і тим самим забезпечити глибші й міцніші знання. Різноманіття рослин і тварин, яке діти спостерігають у природі, утруднює виокремлення загального, суттєвого та закономірного у житті рослин та тварин.
Ознайомлення з обмеженою кількістю спеціально підібраних об'єктів у живому куточку дозволяє вирішити це складне й важливе завдання. Має значення й просторова близькість мешканців живого куточка. Діти отримують можливість добре роздивитися рослини і тварин, спостерігати за ними тривалий час.
Мешканців живого куточка діти бачать щодня, і це полегшує роботу
вихователя; під його керівництвом діти систематично доглядають за рослинами і
тваринами. У цей час діти отримують уявлення про багатоманіття рослинного і тваринного
світу на землі, про те, як ростуть і розвиваються рослини і тварини, які умови
для них потрібно створити. У куточку природи дошкільнята розглядають рослин і
тварин, спостерігати за ними. У дітей розширюються знання про природу. За
ознайомлення з живими об'єктами у дошкільнят розвиваються спостережливість,
інтерес до природи. Крім того, жививй куточок сприяє таким пізнавальним
процесам як сприйняття, мислення, уява, увага і пам'ять.
Відбираючи рослини і тварини для куточка природи, слід враховувати, що живий куточок поповнюють поступово, щоб діти могли роздивитись внесені об'єкти і спостерігати за ними. Поповнюючи куточок природи, слід привернути увагу усіх дітей до нових рослин і тварин, назвати їх, роздивитися разом з дітьми, розказати, де ростуть рослини постійно, визначити її місце у куточку природи і розказати дітям, як за нею слід доглядати.
Діти мислять (встановлюють причинно-наслідкові зв'язки), запам'ятовують назви мешканців живого куточка, придумують ігри. Доглядаючи за мешканцями куточка природи, діти формують трудові навики і такі цінні якості, як працелюбність, відповідальність, екологічна свідомість.
Заняття у живому куточку дозволить побачити: нерозривний і загальний зв'язок живого організму із зовнішнім середовищем, багатофункціональне пристосування до певних елементів середовища; появу нового організму, його ріст, розвиток і умови, що забезпечують ці процеси; специфіку живого організму, його відмінність від предметів; багатоманіття живих організмів і різні способи взаємодії із середовищем тощо.